אהרן פרנקל ייעוץ טכנולוגי לעמותות

3 טיפים שיחסכו לעסק שלכם מאות אלפי שקלים (ללא השקעה כספית!)

אחרי 13 שנות ייעוץ לעסקים, גיליתי משהו מפתיע: הכסף הגדול ביותר לא נחסך בטכנולוגיות יקרות או מערכות מתקדמות. הוא נחסך בשלושה דברים פשוטים שכל עסק יכול ליישם עוד היום.

הכסף שלכם על הרצפה – ואני אראה לכם איפה בדיוק!

הגילוי המפתיע: איפה באמת הכסף בורח

בכל סקירה שאני עושה, אני מגלה שבממוצע 15% מהכסף של העסק נופל על הרצפה. לא נגנב, לא הושקע רע – פשוט נופל. והחלק המדהים? רוב הבעיות ניתנות לפתרון תוך שבוע, בלי לשלם אגורה אחת נוספת.

טיפ 1: עצרו את הכספים שבורחים בביטולים

זה הטיפ שחוסך הכי הרבה כסף במהירות הכי גדולה.

הבעיה: רוב העסקים לא עוקבים אחרי ביטולים, החזרים ושגויי קליטה. התוצאה? כסף שבורח בלי שמשימים לב.

הפתרון הפשוט:

  • קבעו יום קבוע בשבוע (למשל יום רביעי) לבדיקת כל הביטולים וההחזרים
  • 30 דקות בשבוע יכולות לחסוך אלפי שקלים בחודש!
  • תתקשרו ללקוחות שביטלו תוך 48 שעות – ברוב המקרים אפשר לשכנע אותם לחזור
  • בדקו מה הסיבות הנפוצות לביטולים ותקנו אותן

סיפור אמיתי: עסק בתל אביב שהתחיל לעקוב אחרי ביטולים גילה שהם מאבדים 18,000 ₪ בחודש בגלל בעיה פשוטה במערכת הסליקה. תיקון של שעתיים חסך להם 216,000 ₪ בשנה!

המלצה שלי: אל תחכו לסוף החודש לבדוק את הנושא הזה. כל יום שעובר, הסיכוי לגבות את הכסף יורד.

טיפ 2: ארגנו את המידע שלכם (לפני שזה מאוחר מדי)

זה הטיפ שהכי מזלזלים בו – ושהכי יקר לזלזל בו.

הבעיה: מידע מפוזר ב-Excel-ים שונים, גוגל שיטס, פתקיות, ראש של העובדים. כשמישהו בחופשה או עוזב – המידע נעלם איתו.

הפתרון הפשוט:

  • צרו "ספר טלפונים דיגיטלי" עם כל הספקים, לקוחות, וקשרים חשובים
  • שמרו אותו בגוגל דרייב או דרופבוקס – מקום שכל העובדים יכולים לגשת אליו
  • רשמו הכל: סיסמאות, פרטי התקשרות, הסכמים, תאריכים חשובים
  • עשו גיבוי פעם בשבוע

הטיפ הזהב שלי: כל פעם שאתם מתקשרים למישהו חדש או פותרים בעיה, תרשמו איך פתרתם אותה. הפעם הבאה תחסכו שעות.

אזהרה: ראיתי עסק שהפסיד 50,000 ₪ כי העובד היחיד שידע את הסיסמה למערכת החשובה עזב פתאום. אל תהיו הבאים.

סיפור מביש (שקורה יותר ממה שחושבים): חברה שהתקשרה אלי אחרי שהמחשב של מנהל הכספים התקלקל. כל נתוני הלקוחות היו רק אצלו במחשב. שלושה שבועות בלי מכירות עד שהצליחו לשחזר.

טיפ 3: מדדו הכל – מה שלא נמדד לא משתפר

זה הטיפ שהכי מפתיע אותי שאנשים לא עושים.

הבעיה: רוב העסקים לא יודעים מה המצב שלהם בדיוק. עובדים "בתחושה" ולא על פי נתונים.

הפתרון הפשוט:

  • כתבו כל יום 5 נתונים בסיסיים: כמה לידים נכנסו, כמה מכירות נסגרו, כמה כסף נכנס, כמה יצא, כמה לקוחות התקשרו
  • פעם בשבוע תסכמו ותראו מה המגמה
  • פעם בחודש תשוו לחודש הקודם
  • תשאלו את עצמכם: מה עובד? מה לא עובד? מה אפשר לשפר?

הכלל הזהב שלי: אם אתם לא יודעים כמה לידים נכנסים לכם בחודש, כמה הופכים ללקוחות, וכמה כסף אתם מרוויחים מכל לקוח – אתם עובדים בעיוורון.

הדוגמא הכי פשוטה: תדמיינו שאתם נוהגים בלי מד מהירות, מד דלק, או GPS. זה בדיוק מה שקורה כשאתם מנהלים עסק בלי נתונים.

הטריק שחוסך הכי הרבה זמן: תרשמו הכל בגוגל שיטס פשוט. לא צריכים תוכנות מתקדמות או מערכות יקרות. רק לדעת מה קורה.

מסקנה: התחילו עוד היום

שלושת הטיפים האלה לא דורשים השקעה כספית. הם דורשים רק החלטה להתחיל.

המלצה שלי לסדר יישום:

  1. השבוע: תתחילו לעקוב אחרי ביטולים והחזרים
  2. השבוע הבא: תארגנו את כל המידע החשוב במקום אחד
  3. השבוע שאחרי: תתחילו לרשום נתונים בסיסיים כל יום

ההבטחה שלי: אם תיישמו את שלושת הטיפים האלה, תחסכו לפחות 10,000 ₪ בשלושת החודשים הראשונים. רוב העסקים חוסכים הרבה יותר.

עזרה נוספת?

אם אתם מרגישים שצריכים מישהו שיעזור לכם לזהות בדיוק איפה הכסף בורח בעסק שלכם – אני כאן.

בסקירה טכנולוגית מקצועית, אני בוחן את כל התהליכים בעסק ומזהה בדיוק איפה אפשר לחסוך זמן וכסף.

הבטחה שלי: אם בבדיקה שלי לא אמצא לפחות פי 3 מהשקעתכם בהתייעלות פוטנציאלית – לא תשלמו.

אהרן פרנקל הוא יועץ טכנולוגי לעסקים עם למעלה מ-13 שנות ניסיון. הוא מתמחה בזיהוי נקודות שיפור דיגיטליות שחוסכות לעסקים זמן וכסף.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות השאירו פרטים: